Landsindsamling

Meld dig som indsamler i Silkeborg.

Hver år, den første søndag i oktober, samler vi penge ind til Røde Kors hjælpe arbejde både i Danmark og i resten af verden hvor vi er tilstede.

Vi vil MEGET gerne have din hjælp til at samle ind.

Vær MEDMENNESKE - tilmeld dig som indsamler i Silkeborg, til Røde Kors Landsindsamling 2025


Oplev din by i godt selskab, mød dine medborgere, snak med dine børn og naboer om, hvad der
sker i verden, såvel som herhjemme, og vær med til at sætte fokus på mennesker, der lever under
forhold, de færreste i Danmark kan sætte sig ind i.
Pengene fra årets Røde kors-indsamling går til at hjælpe børn og voksne, der er ramt af krig og
katastrofer i verdens brændpunkter. Mennesker, der har mistet alt og har akut brug for mad, vand,
lægehjælp, medicin, psykisk førstehjælp og tag over hovedet, fx i Gaza og Ukraine.


I Danmark går pengene blandt andet til at støtte børn og voksne, der står i udsatte positioner
økonomisk og socialt. En enlig forælder, der mangler netværk og støtte. Et barn, der er ensomt og
udenfor. Eller en ældre borger, der savner nærværet fra en frivillig ven.


Tag dine forældre, bedsteforældre, søskende eller en god ven eller veninde under
armen den 5. oktober og brug tre timer på en søndagsgåtur, hvor I samtidig gør en
kæmpe forskel for udsatte i Danmark og i verdens brændpunkter


”Det betyder meget med lokal opbakning. Som tak for din indsats, får alle som tilmelder sig en
indsamlingsrute i Silkeborg, og afleverer indsamlingsbøtten, søndag den 5. oktober i
Genbrugsbutik Røde Kors Nygade 8, en entrébillet til Museum Jorn. Indsamlerne kan bl.a. glæde
sig til Museum Jorns nyeste udstilling LIVSANGST. Derudover vil indsamlerne der afleverer
indsamlingsbøtten i Genbrugsbutikken, Nygade 8, også modtage en SIF billet til en hjemmekamp i
efteråret. Og indsamlere i Silkeborg og over hele landet, kan glæde sig over, at modtage et Oslo
Mini-Cruise for 4 personer, sponsoreret af Go Nordic Cruiseline Denmark.


Som noget nyt, har vi i uge 40, faciliteret en lokal klassedyst på Silkeborg Gymnasium. Formålet
med konkurrencen er, at unge skal opleve, at ensomhed er noget de kan tale om, og have fokus på
med skabelse af positive fællesskaber. Klasserne skal løse en opgave, samt gå mindst én
indsamlingsrute. Nationalt er der hvert år Røde Kors Gymnasieindsamling, hvor elever som går på
en gymnasial uddannelse som fx STX, HHX, HTX, HF eller EUX/EUD, individuelt kan tilmelde sig.
Præmierne er bl.a. en eksklusiv privat koncert med Mumle og et comedyshow med Oliver Stanescu.


I Silkeborg har vi 333 indsamlingsruter. Vi er meget taknemmelige for alle tilmeldinger, samt
opbakningen fra vores lokale samarbejdspartnere, til Røde Kors Landsindsamling 2025”.


Jørn Pagh, Indsamlingsleder Røde Kors Silkeborg


Vil du også være med til at gøre en forskel d. 5. oktober? Tilmeld dig som indsamler og vælg rute
på https://www.rodekors.dk/indsamling eller telefon 2195 5701

Eller tryk på billedet under her:

Kontakt

Jørn Pagh

Email: jornpagh@gmail.com

Telefon. : 2195 5701